Хто мої клієнти, де я їх можу знаходити?
Часто новачки у вишивальному бізнесі досить довго не можуть вийти на бажаний рівень заробітків, а все тому, що на початку не дали собі відповіді на ключові питання: «Хто мої клієнти, де я їх можу знаходити?». «Які саме послуги/продукція їм потрібні?». «Де виставляти мою продукцію і як правильно її проштовхувати, щоб її побачили потенційні замовники?».
Як відомо, компанія Ricoma Україна виступає партнером з розвитку бізнесу для вишивальних стартапів. Ми консультуємо підприємців у питаннях оптимального вибору обладнання, формування бізнес-плану, проводимо комплексне навчання для новачків, тож акумулювали великий досвід у цій сфері. У цій статті поділимося із Вами кількома секретами формування успішної стратегії для розвитку клієнтської бази.
Перші клієнти – підприємства довкола
Перше, що необхідно зробити – подумати, яким підприємствам у вашому місті, регіоні може бути потрібна ваша продукція? Найчастіше вишивку на одязі використовують для брендування у компаніях і колективах, де є багато працівників, які щодня представляють свою фірму/організацію перед лицем клієнтів.
Це можуть бути:
- мережі супермаркети, заклади харчування, кондитерські;
- виробничні компанії;
- персонал лікарень, стоматологій, діагностичних лабораторій, салонів краси та перукарень;
- творчі колективи / студії та гуртки танців, співу / спортивні клуби і команди.
Починайте з особистих знайомих. Приміром, Ви знаєте керівника місцевої дитячого спортивного клубу та те, що діти готуються до поїздки на змагання закордон. Команді точно буде потрібна спортивна форма з вишитими емблемами. Що робити? Завітати до директора школи і провести для нього презентацію ваших послуг.
Ваш промоційний набір і каталог
Краще одразу виготовити мінімальний набір промоційної продукції: розробити власний логотип та вишити його на футболці, кепці, спортивній куртці та інших виробах, які хочете продавати. Виготовивши промоційні зразки, не складно сформувати каталог. Необхідно відфотографувати виготовлені зразки (якщо нема можливості залучити професійного фотографа, то самостійно). Зробити світлини на моделях, та укласти презентацію в одній з безкоштовних програм. Роздрукуйте цей міні-каталог і беріть з собою на усі ділові зустрічі.
Ще один лайфхак – можна замовити друк мінімальної партії флаєрів із рекламною інформацією про ваші послуги та рекламною акцією, приміром «знижка 10% на наступне замовлення». Такі флаєри розповсюдити у місцях, які часто відвідуються потенційні клієнти: у хімчистках, «дружніх» кафе, перукарнях, на стійках для преси на вокзалі, відділенні поштового зв’язку тощо.
Ще однією категорією Ваших потенційних клієнтів є рекламні та PR-агенства, оскільки вони часто замовляють брендований одяг для інших компаній. Не знаєте, хто у Вашому місці надає такі послуги? Це легко з‘ясувати, у пошуку Google необхідно набрати «рекламне агентство» і назву вашого міста, в результаті отримаєте перелік із необхідною контактною інформацією.
Конкуренти і унікальна пропозиція
Таким же чином можна дізнатися і про потенційних конкурентів, набравши у пошуку «вишитий одяг», «машинна вишивка» та назву міста.
Коли Ви ознайомитеся з тим, що пропонують інші вишивальники, зможете сформувати свою унікальну торгівельну пропозицію, цікавішу для замовників дизайном, унікальністю – наприклад ви першими у своєму регіоні запровадите послугу вишивки люмінісцентними нитками, або просто більш вигідну.
Виграти тендер
Для розширення клієнтської бази, потрібно також познайомитися із Prozorro – системою електронних тендерів, через яку здійснюють замовлення потрібних товарів і послуг комунальні і державні підприємства.
Для початку достатньо у полі пошуку написати «одяг з вишивкою»; «машинна вишивка». У відповідь ви отримаєте перелік тендерів, де хочуть замовити одяг оздоблений вишивкою, та дізнаєтеся, чи є серед них ті, хто працює у вашому регіоні. Знайшовши тендер, який лише оголосили, ви зможете зареєструватися до участі у ньому, пройшовши відповідні формальні процедури.
Вихід на інтернет-ринок
Якщо ж ви хочете займатися декоруванням одягу українською вишивкою, вишивкою для весільних суконь, то більше орієнтовані на індивідуальних клієнтів, для яких важлива не лише якість виконання, але й індивідуальність моделей.
Період загального карантину посприяв тому, що більше покупців навчилися вибирати товари онлайн. Шукають їх і на спеціалізованих онлайн-платформах, і в індивідуальних інтернет-крамничках, і в крамничках, створених у соцмережах. Потреба представляти свої вироби онлайн для продавців сьогодні уже є не просто трендом, а вимогою дня.
Де продавати свою продукцію онлайн? Найбільшим маркет-плейсом сьогодні в Україні є сайт prom.ua . Реєстрація персональної сторінки корисна у тому випадку, якщо Ви хочете знаходити клієнтів не лише у своєму місті, регіоні, а по всій Україні. Тут вашу продукцію побачать як приватні покупці, так і компанії-замовники.
Доброю новиною є те, що можна безкоштовно повчитися. На каналі Prom.ua у мережі YouTube є серія навчальних відео, як починати працювати на цій платформі.
Де шукають ексклюзив?
Якщо ваш асортимент орієнтований саме на індивідуальних покупців, для яких важлива ексклюзивність вишивки, то краще обрати більш спеціалізовані торгові онлайн-майданчики: український маркет-плейс Craft.ua та європейський Etsy. Все, що треба знати про ці платформи – це те, що більшість покупців шукають тут оригінальні, неповторні речі з індивідуальним дизайном.
Тому, якщо маєте дизайнерські таланти, самостійно або у співпраці з дизайнером створюєте власні схеми для вишивання, реєструйтеся саме тут. Щоб збільшувати свою аудиторію, потрібно також зареєструватися у соцмережі Pinterest . Ця мережа створена для того, щоб люди могли ділитися зображеннями, які стосуються їхніх хобі. Аналітики помітили, що на Etsy є успішними саме ті продавці, які не лише активно поновлюють інформацію у своєму профілі, але й наповнюють свою сторінку у Pinterest, про що розкажемо далі.
Навіщо мені соцмережі?
То як правильно виводити бренд в онлайн? Сьогодні створення персональних сторінок у Facebook, Instagram та Pinterest означає по суті народження бренду в очах майбутніх клієнтів. У цьому весь секрет, хто не боїться публічності – виставляє інформацію. Не лінується ділитися світлинами новинок та спілкуватися з клієнтами: писати дописи про переваги продукції, відповідати на коментарі, той стає впізнаваним брендом, які самі користувачі соцмереж радять своїм друзям.
Для ефективної роботи, необхідно поступово збільшувати кількість віртуальних друзів на ваших сторінках та часто створювати релевантні дописи – у середньому двічі на тиждень. Насправді, крім привабливої вишивки, чи йдеться про брендований одяг, чи про індивідуальні вироби, Ваших клієнтів цікавить і ваше професійне бачення.
Для клієнтів ви є авторитетом у цій сфері і можете порадити, як краще трансформувати зображення, яке сподобалося, у схему для вишивання. Які кольори обирати для найкращої візуалізації орнаменту? Яка чоловіча вишиванка доповнить багато розшиту квітами весільну сукню? Які засоби слід використовувати для прання вишитого виробу?
Скомпонуйте собі перелік питань, які можуть цікавити ваших клієнтів. І спробуйте креативно відповісти на кожне із них. Такі короткі дописи, доповнені світлинами ваших робіт, – цікаві для аудиторії потенційних клієнтів. Те, що ви витрачаєте час і зусилля на їх створення покаже їм, що ви – яскрава особистість і майстер своєї справи, людина, з якою варто мати справу. Люди, знайомлячись із «людським» обличчям виробника, стають більш вмотивованими купувати саме у нього.
Доброю новиною, є те, що реєстрація у соцмережах та налаштування сторінок сьогодні є максимально спрощеним та доступні українською мовою. Ви можете здійснити їх самостійно, користуючись інтерактивними покроковими підказками та відеоуроками на потрібну тему в YouTube.
Прокачайте навички!
Розвивати свій бізнес офлайн і онлайн одночасно – це дійсно виклик, але це вимога сьогоднішнього дня. Цьому, повірте, сьогодні вчаться усі підприємці у різних куточках світу. Щоб ваш старт був легким, порекомендуємо онлайн-курс. Розуміння, що таке digital-marketing і які цифрові інструменти слід використовувати саме вам допоможе безкоштовний серифікований курс «Основи цифрового маркетингу» від Google Digital Workshop .
Автор статті — Олександр Якимович, керівник офіційного представництва RiCOMA International Corporation в Україні. Має 15-річний досвід в організації вишивального бізнесу та обслуговуванні вишивальних машин. Ведучий авторських семінарів і майстер-класів по вишивальному бізнесу. Автор статей з відповідної тематики.
Схожі статті: